mandag 26. september 2011

Jannas dypdykk i klesskapet, uke 2

Jeg fortsetter prosjektet  der målet er å ikke kjøpe noen nye klær, men heller bruke det jeg har hengende og liggende i klesskapet mitt. Det er skapfyll der som kan bli til mange brukelige antrekk, og jeg synes dette er artig; litt spennende, faktisk, å se hva jeg finner hver morgen... 

Jeg bruker ikke lang tid på å sette sammen et antrekk, og det hender meeeeget sjelden at jeg skifter av meg noe jeg har tatt på; det jeg velger ut, ender jeg som regel opp med: slik som på lørdag da vi skulle på fest: jeg hadde ikke tenkt igjennom på forhånd hva jeg skulle ha på meg, men jeg gikk inn i garderoben og plukket tvert ut en smaragdgrønn kjole og min mye brukte, svarte dressjakke, et par svarte ankelstøvler, et grønt armbånd og ditto øredobber. Det tok meg nøyaktig fem minutter å finne klær og få dem på... sånn cirka!

Så nå er jeg inne i min tredje uke, men først:
Jannas dypdykk i klesskapet,
uke 2:
Mandag: 
Skjorte fra Ricco Vero, fire-fem år gammel, og dressbukse fra Mexx. Silkeskjerf fra Day.
 
Denne svarte dressjakken er en del av ensemble, og danner en god base i garderoben min. Jakken er anvendelig til det meste; både skjørt, kjoler og andre bukser, og jeg er kjempeglad i den.
Tirsdag:
Kole fra NoaNoa, fire år gammel. Skjerf fra NoaNoa,
fra samme sesong som kjolen. Armbånd og klokke fra Marc Jacobs. Sko:Husker ikke merke, men fra i fjor.
 
Pynter opp med et skjerf i håret, eller hva...?
Onsdag:
Svart skjørt fra Floyds:to-tre år gammelt, brun t-skjorte fra Benetton: fire år gammel, gullfarget cardigan fra in-Wear: minst sju-åtte år gammel, fem år gamle gullfargede pumps, brun, stripet, dressjakk fra Benetton: også fem år gammel, strømpebukse: HM fra høstens kolleksjon, silkeskjerf: ?
 
Jada, det går bra med lavkarbokostholdet ;-)
Torsdag:
 Mørkeblå kjole fra NoaNoa, fire år gammel, petrolblå cardigan: samme som kjole, mønstret skjerf: samme sesong, naturfargede sko: tre fir år gamle, de òg.
 Fredag:
Grått skjørt fra en butikk i Tromsø som har en fantastisk hyggelig eier, Neste Stopp het butikken før, noe annet nå, men samme hyggelige eier. Skinnstøvler fra Rikke i Tromsø, svart polo fra Bruuns Bazar, kjøpt i Oslo for fire år siden. Svarte strømper med hvite prikker fra HM, to år gamle! Belte lånt i skapet til yngste datter. Svarte armbånd fra Marc Jacobs.
Lørdag:
Litt dårlig bilde; lysforholdene var ikke de beste,og fotografen hadde litt dårlig tid; vi skulle på fest, så det var dette det ble... 
Men, i alle fall: 
Kjolen er en smaragdgrønn sak, fra i fjor, (husker ikke merke), jakken er min før omtalte, mye brukte, tre år gamle, svarte dressjakke fra Mexx. Ankelhøye, svarte skinnstøvler fra i fjor. Armbånd fra Arts&Crafts, fem år gammelt. Øøredobbene, et par år gamle, har jeg fått av min eldste datter.

Vi har forøvrig en aldeles strålende flott høstdag her nord; hvem skulle tro vi er i slutten av september? For en bonus slike dager er...
Ha en fin ny uke, dere òg, 
nyt dagene, de kommer ikke tilbake...!
Mvh
Janna

4 kommentarer:

  1. Du er nydelig!!!..og du har de lekreste antrekk! Jeg koser meg med bildene!
    Skulle jeg gjort det samme, hadde det bare gått i dongeryantrekk:O)
    Nyt uka, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Nydelig ,og stilig:))

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å sette sammen spennende anterekk. Jeg må tilstå at i mitt skap er det veldig mange varianter av det samme antrekket og liten variasjon i farger. Skulle ønske at jeg var litt modigere der.

    Veldig gøy å se og flott blogg. :0)

    SvarSlett