mandag 21. mars 2011

Min interiørinspirasjon

Våren er her. Vel, mars er her, som for mange betyr vår. Tid for å få pottet noen frø og ryddet i hagen... Det er også en tid da mange mennesker liker å ta en vårrengjøring i hjemmet. Kanskje ønsker man å investere i noe nytt...

For oss her i Nord-Norge er det ennå maaaassse snø rundt husnovvene, så det vi gjør nå er å planlegge vårens arbeid i hagen!  For selv om det går sakte: det våres også her! Flere dager på rad nå har det vært varmegrader på dagtid, og man merker at solen har begynt å "ta"...
 
Jeg har ellers surfet litt rundt på nettet i det siste for å se hva som er nytt og spennende innen interiør for tiden, for vi er fremdeles på utkikk etter tilbehør og accentmøbler til Huset i skogen.

Så hva er nytt for våren 2011?
Vel, jeg ser farger overalt! Her hos oss liker vi det mer dempet... Vi må derfor prøve å finne noe som passer inn i det eksisterende fargevalget her. 

Nedenfor viser jeg noe av det jeg har funnet, som jeg lar meg inspirere av, som jeg synes er vakkert, som passer inn her hos oss, og som dessuten er nytt for våren

Bildene er hentet fra vårkatalogen til Pierre Deux.


En slik quilt kunne jeg tenke meg å ha slengende her; lett tilgjengelig for kjølige vår- og sommerkvelder.

 
Rustikt og vakkert, nettopp noe for vårt french-country-inspirerte kjøkken.

 
Samme som ovenfor: 
Perfekt på kjøkkenbenken her hos oss.


En slik hylle kunne jeg absolutt tenke meg på veggen i gangen vår.
Den ville passe perfekt til de rustikke flisene i gråtoner.

Hvordan planlegger du å legge litt farge til ditt hjem til våren? 
La meg vite hva du finner!  

Til neste gang:
Håper våren kommer til oss alle!
 
Janna

8 kommentarer:

  1. Hei Janna! En skikkelig "varm og fin" blogg du har, en av de skjeldne vil jeg si!!! Og for et utrolig koselig hjem!

    SvarSlett
  2. Lekkert teppe, og du har funnet saker som jeg ser hører hjem hos deg;)
    Jeg er mest opptatt av interiøret på hytta, og der er det det sommerlige som gjelder, men hjemme har jeg en følelse av hummer og kanari;O)
    Her har det regnet såmye det siste døgnet at vi har nesten bakkekontakt:)
    Ha ei fin uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Du e flink du,nydelig interiør du fant:))

    SvarSlett
  4. Quilttæppet er utrolig flot. Jeg er vild med farverne. Det kunne jeg også godt bruge! ;)

    Ha' en fin aften Janna. Klem.

    SvarSlett
  5. Så mye lekkert Janna..og det teppet var perfekt for huset i skogen:))
    Jeg planlegger ikke så mye vår inne men terasse og uteliv derimot......der kan jeg gjerne ha grelle rosa og grønnfarger! Bare ikke inne... Det er en herlig tid i vente.....men i dag er det stiv kuling og regn....det er vel en slags vår det å?
    Klemmer:)

    SvarSlett
  6. Veldig fine ting! Selv har jeg egentlig ikke tenkt så mye farger inne - ikke ute heller, for såvidt. Men kanskje noe sommerlig rosa, eller andre duse farger?

    Det ligger en award til deg hos meg, dersom du vil ta imot.

    Ha en fin mandagskveld!

    Renate

    SvarSlett
  7. Mattisheimen: Tusen, tusen takk!
    Mvh Janna

    SvarSlett
  8. Sіngаporе Tantriс speciаlistѕ for
    Hotel Τantгіс Masѕage avаil offers for the money, Yet,
    it testament be difficult pаssing indeеd.
    Make trusted you to an сhanсe to bring equiрoisе, musicаl harmοnу, reρosе and Boіlers
    suit wеllness.

    Look at my ωеbρage: sensual massage
    Also see my web site :: sensual massage in london

    SvarSlett