søndag 1. januar 2012

Et nytt år i emning

I går feira vi overgangen mellom det gode - nå gamle - året 2011 og det nye, ubeskrevne året som ligger foran oss: 2012.  Feiringa her i Huset i skogen innebar en stille og rolig fest for kun min kjære og jeg. Helt alene kosa vi oss med god mat og drikke, mens vi tok et lite oppgjør med det gamle året og la noen planer sammen med gode ønsker for det nye. 
Min kjære dekket bordet for oss, mens jeg laget middagen.
 
Synes han var flink...
En del av nyttårsfeiringa vår var prega av ettertanke, både når det gjaldt fjoråret og hva vi skal gjøre i det nye som ligger foran oss - uten at vi kom med de store nyttårsforsettene av den grunn... Men vi er skjønt enige om at vi har vært alt for glade i å være alene, i vår tosomhet, og det eneste forsettet vårt er at vi skal prøve å bli mer sosiale, besøke flere venner, delta i flere sosiale aktiviteter...
Vi har mye se fram til i det nye året, mye spennende ligger framfor oss, og vi gleder oss...

Samtidig så vet vi alle at det er mange som sliter der ute i vår store verden - av forskjellige grunner... La Dire Straits vakre låt fra 1985 - fremdeles en av mine favoritter- symbolisere solidaritet og håpet om en bedre verden...
Brothers in Arms
Dire Straits 
Trykk på linken for å høre sangen

These mist covered mountains 
Are a home now for me
 But my home is the lowlands 
And always will be
Some day you’ll return to
Your valleys and your farms
And you’ll no longer burn
To be brothers in arms

Through these fields of destruction
Baptisms of fire
I’ve witnessed your suffering
As the battles raged higher
And though they hurt me so bad
In the fear and alarm
You did not desert me
My brothers in arms

There’s so many different worlds
So many different suns
And we have just one world
But we live in different ones

Now the sun’s gone to hell
And the moon’s riding high
Let me bid you farewell
Every man has to die
But it’s written in the starlight
And every line on your palm
We’re fools to make war
On our brothers in arms

Med ønske om et godt nytt for alle.
Klem
Janna

8 kommentarer:

  1. Så lekre bilder!..her ser jeg det var stemning;) Vi satt også alene, og har vel noe av de samme forsettene...det er så godt å kule'n hjemme etter arbeidstid, og helgene består ofte av hytteliv eller et prosjekt her hjemme..og sånn går no året;)
    Ha en god start på året! Vet ikke om jeg er helt klar for hverdagen, men det MÅ jeg være i morgen tidlig;)
    Nyttårsklem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Det høres ut som en kjempefin nyttårsfeiring!!
    Kos deg med året som ligger foran, Klem Anna

    SvarSlett
  3. Herlig JAnna!!! Nydelig dekket og gode ord. Å finne trivsel i tomsomhet er viktig! Der er gubben og jeg også...2 på nytt sted uten å kjenne noen... Kollegaer er en ting...men det blir ikke helt det samme over sikt:)
    Oppsummering av året er viktig!! Nye planer og nye drømmer må diskuteres:)
    Godt 2012 til dere, klem fra havet:)

    SvarSlett
  4. Mannen og jeg hadde også en stille og rolig avvikling av 2011 og ser nå frem til hva 2012 bringer med seg.....

    Nydelige stemningsbilder hos deg. Men i morgen forsvinner julen hos oss og de beste dagene, hverdagene, er hjertelig velkomne.

    SvarSlett
  5. For en stemning I havde nytårsaften. Flot borddækning og uden tvivl god mad! :) Det er godt at have gode nytårsønsker. Det behøver jo ikke at være deciderede forsæt, men alligevel tror jeg på, at det er godt at have fokus på det, man gerne vil. Selv har jeg sat mig nogle mål og vil forsøge at være lidt mere disciplineret i mine skriverier med mere i 2012.

    Jeg glæder mig til at følge med videre, kære Janna. Her hos dig er der godt at være. Og jeg håber jo også at vi på et tidspunkt kan ses IRL!

    Godt nytår. Klem.

    SvarSlett
  6. Herlig festbord, vakre detaljer...Og god mat, så det ut til. Av og til er det godt å være bare to, av og til lengter man etter flere. Vi hadde også familiær nyttårsaften, ungene var oppe til langt på natt.
    Ønsker deg et flott 2012, og takk for inspirerende rapporter fra Huset i skogen.

    SvarSlett
  7. Hey this is kind of of off topic but I was wanting to
    know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    Have a look at my web blog - buy tinnitus control

    SvarSlett
  8. excellent issues altogether, you simply received a logo new
    reader. What would you suggest in regards to your submit that
    you just made a few days in the past? Any sure?

    Also visit my blog post virility ex ()

    SvarSlett