lørdag 7. januar 2012

Lørdagsformmiddag i Huset i skogen

Morgenen ble tilbragt foran peisen i dag; en god kopp te ble drukket mens vi ventet på at brødet i ovnen skulle bli ferdig, slik at vi kunne nyte frokosten med ferskt bakverk og de siste rester av julens deilige lammerull - hjemmelaget av min lillebror, som er førstekokk ombord på den nå berømte hurtigruten Nord-Norge.

Det er deilig med fyr i peisen på kalde morgener - minus 10 grader ute i dag; passelig vintertemperatur, det. 
I går da vi kom hjem fra jobb, var det 19 kalde grader ute, og da parkerte jeg meg også foran peisen, med te og et godt pledd. Der sovna jeg, og det var den fredagskvelden...
Min kjære koser seg foran peisen, han også...

Ha en fin lørdag, mine venner
Nå skal jeg snart sette meg til med nynorsktentamenene; har noen få igjen å rette før helgen virkelig kan nytes; med god mat og drikke: Skal lage hvit gløgg i dag, og kanske skal vi sitte ute ved bålpanna i kveld og nyte måneskinnet - hvis det klarner opp; forløpig er det litt grått ute; så muligens kommer det litt snø i løpet av dagen.

Mvh
Janna

8 kommentarer:

  1. Kjempekoselige bilder, peis, hus, stoler, kopper.. og i det hele tatt. :) Elsker stilen din!

    SvarSlett
  2. Sikke en dejlig stemning Janna, levende ild, måske under stjernerne i aften også, cool, siger jeg bare.
    I kærlige tanker, god Weekend.

    SvarSlett
  3. Så koselig det ser ut hos deg!! Til tross for at jeg har valgt å gå mot det lyse de siste årene, så liker jeg virkelig stilen dere har valgt! Den er lun og varm, og hadde jeg vunnet i lotto, skulle min bolig på fjellet sett slik ut;)
    Gjør dæ fort ferdig med prøvebunken og kos dæ!!
    Klemmings;)

    SvarSlett
  4. Må si som Tovepia, det ser utrolig koselig ut hos dere! Å sitte slik foran en åpen peis, kikkende inn i flammene, er jo rene meditasjon.

    Jeg har akkurat vært ute og gått, og det var det mest fantastiske månelys en kan tenke seg. Når nordlyset også dukket opp med sin grønne flamme tent over hele himmelen, priste jeg meg lykkelig over å bo akkurat her.

    SvarSlett
  5. å som jeg savner å ha peis !! det finnes ikke noe deiligere på en vinterkveld enn å sitte foran flammene og la tankene vandre : )

    Nyt søndagen og takk for dine varme ord !

    SvarSlett
  6. Stemning for alle pengene. Man kan mærke hyggen og varmen fra pejsen. Jeg kan se, at du også er glad for orange stearinlys! :)

    Håber jeres søndag bliver ligeså god. Sad I mon og kiggede på stjerner i går nat eller blev det snevejr? 19 grader minus, tja, her har vi temperaturer som i april og i dag synger fuglene. Lidt mærkeligt faktisk i januar.

    God søndag. Klem.

    SvarSlett
  7. Hørtes ut som en god lørdag......håper dagen i dag blir like fin.

    SvarSlett
  8. Åååh, det ser så utrolig koselig i huset deres. Nesten så jeg må invitere meg selv på besøk når jeg kommer en tur nordover i ferien! ;)

    SvarSlett