søndag 22. januar 2012

Dypdykkene fortsetter i 2012

Jeg har vært litt lat med blogginga i det siste, det har vært travelt på jobb, og jeg har manglet det lille overskuddet som trengs for å sette meg ned ved pc-en, laste inn bilder, og prøve å skrive noe fornuftig...
 
Jeg har nesten heller ikke orket å ta bilder, verken av interiør, mat eller å selv bli tatt bilder av, og det å sette sammen kreative antrekk har nok heller ikke vært høyt prioritert. Dessuten har jeg vært borte fra jobb noen dager, og da har jeg daffet rundt i treningsklær her hjemme; ikke særlig bloggbare antrekk, believe me! Men noen bilder har det jo blitt, og har du lyst til se dem kan du jo logge deg inn her:  
Jannas dypdykk i klesskapet
 
Nå er jeg inne i den 16. uka med gjenbruk av nyere og gamle klær, og jeg har på langt nær kommet til bunnen, så det blir nok ennå en stund til jeg blir å legge ut på shopping, og jeg må ærlig og oppriktig si at jeg savner det ikke! Best av alt: Jeg har nok spart en del penger de siste månedene... Good for me!
 
Jeg har flere ganger sagt at jeg verdsetter stil mer enn kvikke trender, og at jeg er mer opptatt av klassiske snitt, kvalitet og enkelthet enn mote. Jeg ser jo når jeg nå ser gjennom dypdykkene som har vært, at jeg bruker mye dressjakker - jeg har utallige figursydde blazere og dressjakker, og det er jo alltid tidløst, eller hva? 

En annen gjenganger i mine "outfits" er dressbukser, og jeg bruker dem både i jobb- og festsammenheng. Jeans er og blir et annet favorittplagg, og jeg elsker å kombinere tøffe jeans som sitter bra over rumpa, med fine dressjakker og blazere; og ikke minstet et par stilige sko.

Figursydde skjorter - helst hvite eller svarte, er også favoritter i mitt klesskap, og de fungerer godt både til bukser og skjørt. Jeg har også mange enkle, knelange kjoler, og de passer til nær sagt alle anledninger, og jeg pynter dem opp og ned, alt etter som.
 
Enkle og ensfargede skjørt som passer min figur, er også yndlingsplagg, og supert både til hverdag og fest, og jeg liker både blyantskjørt og a-formede skjørt med høyt liv, og jeg kombinerer gjerne med en enkel topp eller en femininn bluse.
 
Trenchcoater er også plagg jeg elsker, og de går aldri ut av motebildet, likeledes lær-og skinnjakker i klassiske farger som brunt og svart (men jeg har - og bruker - også skinnjakker i knallere farger...).
 
Har du lyst til å se resten av antrekkene disse første ukene i januar, kan du gå inn på denne siden:
Jannas dypdykk i klesskapet
Vel, jeg vet ikke, kanskje jeg bare tror at jeg er klassisk i stilen, kanskje er jeg egentlig bare kjerringaktig og uttdatert i mine gamle klær... men so what? Det er meg, og jeg gir meg ikke!

Ha ei fin ny uke, alle sammen.
Mvh
Janna

7 kommentarer:

  1. Godt å se deg igjen;)
    Gleder meg til dine dypdykk, liker å se hva du kombinerer, og du er nok klassisk i stilen, men med spreke detaljer!!..ikke noe kjerringaktig her nei;)
    Jeg var så flink til å matche og tenke outfit før, men har dessverre havnet på dongeribuksa m. m..
    Nyt søndagen videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Nå har je vært inne og sett, du er sååå fin! Liker virkelig håret ditt...også;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk, Tove. PS: Klipper meg selv, så da har jeg vel ikke store klage-eller reklamasjonsretten ;-)

      Slett
  3. Noe som heter at den smukke kler alt. Med kul frisyre og rak rygg som du har så blir du aldri kjærringaktig. Jeg synes du lekent setter sammen farger og snitt. Det inspirerer meg til å bli flinkere til å sette sammen mine gamle klær også.
    Håper du får en fin uke i nord. Sola har vel akkurat begynt å sende sine stråler opp til dere igjen også og da blir naturligvis også livet lysere he he
    Klem fra meg
    Randi

    SvarSlett
  4. Du er knallfin på håret!!! Liker stilen din jeg da:)) Du har stil og kler nok det meste!!! Ja, tenk på alle pengene du har spart:) Og jeg tror du har igjen for å ha kjøpt klassiske men stilige og "skikkelige" klær...du skjønner hva jeg mener:)
    Lat på bloggfronten jeg også......
    Ha en fin uke, klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. du er slett ikke kjerringaktig !! du er rett og slett stilig !! og jeg beunderer deg for at du våger å kle deg smart !

    takk for hilsen i går : ) klæm fra mæ

    SvarSlett
  6. Jeg tænkte på dig i dag, Janna, da jeg flyttede mit tøj og pakkede ud for at give det plads i det nye klædeskab (som i øvrigt er lidt mindre end det gamle, men som passer fint til stilen i resten af huset). Jeg har smidt en masse ud og alligevel ... Så nu har jeg noget tilbage, jeg vil forsøge at kombinere på bedste vis og i øvrigt tænke mere over, hvad jeg køber fremover. Ikke så mange impulsive indkøb. Tror jeg! ;)

    Ønsker dig en fin aften. Ser du mon nordlyset? Klem.

    SvarSlett