søndag 29. januar 2012

Dessertsøndag

I går kveld hadde vi gjester til middag, og jeg spekulerte lenge over hva jeg skulle servere til dessert, for menyen var indiskinspirert, og jeg hadde egentlig tenkt å servere papadums med kokos og limekrem, men det var kul umulig å finne ingrediensene jeg trengte her i bygda, og uinspirert i matveien som jeg lenge har vært, fant jeg ut at jeg bare fikk servere en av husets favoritter, en - viste det seg - ganske perfekt blanding av søtt og syrlig, mykt og knasende, en dessert vi heretter kommer til å kalle 
"Husfruas tilslørte..."
(hva som er tilslørt blir etter innfallsmetoden; tilgjengelige råvarer etc.)
...og i dag var vi også sugne på litt søtt, så da tilslørte jeg likegodt noen rester, og serverte min mann til ettermiddagskaffen... 
 Hasselnøttis, cookie-crumbs, ristede hassel- og pistasjnøtter, bringebærcoulis...
...smakte himmelsk; i følge mannen...
Hjemmelaget bringebærcoulis... 
 ...smaker godt, og er kjempeenkelt å lage...
 ... og "Husfruas karamellfantasi" pynter opp...
 ...ikke sant?
 Litt sjokolade blir vel aldri feil i slike sammenhenger...
...egentlig bare fantasien som setter grenser her.. 

Ha en fin søndagskveld.
Mvh
Janna

5 kommentarer:

  1. Det så jo skikkelig proft ut.....

    SvarSlett
  2. Så lekkert!!..og jeg tviler ikke på smaken;) klemmings;)

    SvarSlett
  3. Hvor ser det lækkert ud Janna, du er dejligt kreativ.
    I kærlige tanker, god Søndag aften.

    SvarSlett
  4. Så veldig godt ut!
    I dessertmagen er det jo alltid plass :)

    SvarSlett
  5. Det så bare utrolig, vanvittig godt ut!! :D

    SvarSlett