søndag 7. november 2010

Farsdag

Forrige søndag trodde jeg det var farsdag, men der bommet jeg litt, gitt...!
Men nå er dagen kommet, og jeg vil ønske min far 
hjertelig til lykke med dagen. 

Farsdag er en en hedersdag for fedre, en dag for å ære sin far, for å vise far at du setter ekstra pris på ham.

Her i Norge feires farsdagen den andre søndagen i november, så nettopp i dag er det mange fedre rundt om i landet som blir gjort stas på.
I Norge ble denne tradisjonen poulær etter den andre verdenskrigen.

Min far er 77 år gammel, en "oppegående" og  flott elde mann, som størsteparten av sitt liv har vært fisker, født og oppvokst i Hamningberg - det pittoreske fiskeværet nord-øst i Finnmark. Han har nettopp lært seg å bruke PC -  har kjøpt seg en bærbar en - og daglig kommuniserer han med barn, barnebarn og oldebarn via Skype! :-)

Glad i deg, pappa.

  Min far har vært enkemann i mange år - min mor døde dessverre alt for tidlig av kreft i en alder av bare 64 år, i 1996, men han har funnet seg en ny livskamerat, og nyter sine eldre dager i selskap med en hyggelig dame på sin egen alder. Dette er mine to brødre og jeg svært glade for, for ingen ting er vel bedre enn å ha noen å være sammen med - også - og kanskje spesielt viktig - på sine eldre dager.
 God farsdag, pappa!
  
Jeg må også nevne at jeg har 
verdens beste svigerfar,
og vi benytter anledningen til å ønske også ham en en flott dag med familien "Sørpå".

Mvh
Janna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar