fredag 5. november 2010

Kjøkkenhjelp søkes

Gode medhjelpere på kjøkkenet er alltid en ressurs, og jeg har lenge ønsket meg en KitchenAid kjøkkenmaskin, og i min søken på nettet etter leverandører, fant jeg en nettshop som selger et stort utvalg fra Skandinavias og Europas fremste varemerker innen design i alle prisklasser, deriblant KitchenAid. 

Jeg visste at denne kjøkkenmaskinen kan leveres i mange forskjellige farger, men at det fantes sååååå mange farger å velge mellom, visste jeg ikke; sjekk bare ut her: RoyalDesign Velg varemerke og kategori. Jeg talte over 20 forskjellige farger som maskinen kan leveres i!
Mange av dem er flotte; både den rosa og den turkise er nydelige, ja litt sukkersøte, og passer perfekt på et kjøkken sammen med Green Gates serviser, for eksempel...



Bildet er lånt fra Vollywood


Men jeg tror jeg kanskje vil bli lei en maskin i en slik farge, de er veldig "motepreget",  kan liksom ikke se for meg å måtte bruke en rosa kjøkkenmaskin i 20 år...! For disse maskinene har veldig lang levetid, ja, dette er en designklassiker som har blitt berømt nettopp takket være sin styrke og kvalitet, den har faktisk en gjennomsnittlig levetid på 30 år.        

Så jeg har funnet min kjøkkenhjelper; en jeg vet jeg kan trives med i mange år, og fargen er klassisk og vil aldri gå av mote: nemlig en rød KitchenAid, som med sin strålende farge vil lyse opp og invitere til bakst og matlaging der den skal stå framme på kjøkkenbenken  - men ikke bare til pynt...:-)

En slik rød Kitchen Aid  er det som skal få pryde vårt kjøkken, og jeg gleder meg storligen til julebaksten med denne som medhjelper!

Ha en fiiin fredagskveld, dere.

Mvh
Janna
                          
  
                      

3 kommentarer:

  1. Den vi har er over 30 år...og egner seg IKKE stående fram!! Men funker som fjell. Fikk den av svigermor når de flyttet til leilighet...
    De du viser, skulle jeg da gjerne hatt fram. De var jo flotte:) Noe annet enn "gamla" jeg har stående, hehe:)
    Nyt helga, kos dere masse...nå er det ikke lenge til du får besøk:) Jeg har bestillt meg flybilett sørover..i småfly. Grøss..
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Jeg er ambivalent i forhold til de store køkkenmaskiner. Der skal i hvert fald være plads til, at man kan sætte dem væk, synes jeg! Og så bliver det måske for besværligt?

    Jeg kan begynde at glæde mig til at flytte ud i vores hus. Nu går håndværkere igang igen. Vores køkken er et enkelt og rustikt landkøkken med italiensk terra cotta fliser på gulvet. Praktisk og superfint til huset. Jeg glæder mig til mere plads og færre ting. Jeg kan godt lide rum og lys omkring mig. Sådan bliver det derude! :)

    Ha' en dejlig lørdag, Janna. Klem.

    SvarSlett
  3. Hei. Vil igjen takke for hyggelig hilsen du la igjen inne hos meg for en tid tilbake, håper det er greit at jeg la den ut på mitt siste blogginnlegg/give-away...hvor jeg da linket til din flotte og inspirerende blogg også;o)
    Håper en slik kjøkkenmaskin finner veien under mitt juletre også;o)
    Ha en fortsatt fin kveld
    Klem fra Maliva

    SvarSlett