søndag 18. mars 2012

Dypdykk uke 22

Hvem av oss kvinner har ikke opplevd å skrike ut i relativ fortvilelse: "Har ikke noe å ha på meg!" Sjelden er dette et nødrop fra  noen med et tomt klesskap; det er kanskje mer et uttrykk for å bli sett...godkjent...

Gamle signaler er brukt opp, så vi ønsker oss et nytt antrekk. For et nytt antrekk skaper fornyet interesse. Men om man så blir gjenstand for fornyet interesse på grunn av nytt antrekk, skyldes det som regel at det er ens egen følelse av å være fin som signaliserer glede, stolthet og trygghet, og det kan jo som kjent være svært tiltrekkende...

Vi vil vel alle gjerne lykkes i dette c- momentet som det er å være en del av "gruppen" og likevel være oss selv... Konformitet i identitet... Det er en krevende øvelse...


Vil du se resten av dypdykket, uke 22, se linken under
Jannas dypdykk i klesskapet
Ha en fin søndag.
Nå skal jeg ut og gå en tur i det aldeles nydelige været vi har her nord i dag.
Mvh
Janna

1 kommentar:

  1. Helt klart. Og jeg er virkelig sådan en "humør-dresser". Det hele skal ligesom passe sammen. Sådan som jeg føler mig indeni, vil jeg se ud udenpå. Og det skal tøjet gerne signalere. Dog handler det allermest om, for mig, at jeg føler mig godt tilpas. Det skal være mig!

    Fine ting du viser. Fortsat god søndag, kære Janna. Klem.

    SvarSlett