onsdag 5. mai 2010

Spis fisk – bli frisk

Å spise fisk er en utmerket investering i egen helse, og det å inkludere fisk som en fast del av kostholdet, har mange helsemessige fordeler. Fisk har nemlig et høyt innhold av mange nødvendige næringsstoffer.

 Sei er en  av disse flotte matfiskene som både smaker nydelig og er en god kilde for protein, vitamin B12, selen og jod, og i dag har jeg servert denne fisken på kanskje litt utradisjonelt vis med nøtter og druer. Det tok meg under en halv time å lage denne retten, og det smakte kjempegodt.

Stekt seifilet 
med pistasjnøtter, vårløk og druer

 Foto: Janna

Til dette serverte jeg hjemmelaget mandelpotetpuré; en favoritt her i huset!
Vi dekket et koselig bord med blomster og levende lys, 
og 
spiste en god, sunn og lettlaget onsdagsmiddag!
Mvh
Janna

1 kommentar:

  1. Janna!
    Det der så bare helt utrolig nydelig ut. Mmmmm.

    Alt godt en onsdagskveld fra Eirin.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, både ros og ris mottas med takknemlighet; bare slik kan jeg utvikle meg! Kanskje har du et spørsmål eller to...

Vennlig hilsen Janna