torsdag 20. mai 2010

Plutselig fikk vi det travelt her i Huset i skogen. Vi må blant annet sørge for at kjøkkenleverandøren setter kjøkkenet i produksjon, lamper etc. må bestilles; ja det er mange ting vi må få på plass nå.

Lampene til badet for eksempel; de må vi  bestille fra USA. Firmaet som selger dem, shipper ikke utenfor landet, men heldigvis har vi en datter i Chicago, så vi bestiller bare varene i hennes navn, hun får dem tilsendt og så videresender hun dem til oss!

Nedenunder viser jeg de lampene som vi liker og om passer til den stilen vi skal ha på badet. De leveres av et firma som heter 4House lighting, og som har masse flotte lamper i fransk, rustikk landstil.

Tre slike mellom speilene over vaskeservanten hadde vært fine på badet vårt. 
Matcher marmorplata perfekt - ser det ut som...

Eller denne; som nok  gir mer lys, i og med at skjermen er hvit.


Fin.

Søt og rustikk på samme tid!


Fin.

Litt  vel mye svung på halen!

Flott i både utforming og farge.

Søt, men ikke helt riktige fargetoner!

Samme som ovenfor.

Søt, fin og aktuell!

I tillegg til baderomslamper, skal vi bestille lamper til kjøkkenet. Vi skal ha lamper over kjøkkenøya, og over spisebordet.

Disse lampene nedenfor er aktuelle over kjøkkenøya, og vi tenker oss
to - tre stykker på rad over øya, som er to meter lang.

Nydelig!

Det er denne også, synes vi.

Søt!

Kanskje litt vel rosa i tonen...

Nydelig i både form og farge!

Denne liker vi godt!
2- 3 slike over øya hadde nok passet fint.

En lampe som passer i en gang,
for eksempel utenfor soverommet vårt.

En nydelig takrosett.


Nå skal jeg på et møte på skolen, og når jeg kommer hjem skal jeg og min kjære sette oss ned og bestille de lampene vi liker best av det utvalget dere her har sett.

Ha en fin kveld videre.

Mvh
Janna

3 kommentarer:

  1. Tror jeg skal sende en søknad om å få komme og se herligheten når den står ferdig. :-)
    Dette er jo et stort og spennende prosjekt.

    Alt godt fra Eirin

    SvarSlett
  2. Hej Janna

    Det var nogle fantastiske lamper! Min kæreste og jeg har også et husprojekt i gang og jeg er meget inspireret af dine stilfulde valg! :-) Disse lamper ville også passe perfekt flere steder i vores kommende bolig.

    Ha' en fin aften!

    Kh Megan

    SvarSlett
  3. Oi, det var mange lekre lamper. Gleder meg til å se hva du velger!!

    SvarSlett