fredag 5. mars 2010

Drømmen om et Hus i skogen...

Trykk på koblingen for å lese mer om huset vårt.

"Hytta i skogen" består for tiden av ei uisolert tømmerhytte på ca 70 kvadratmeter, koselig og rustikk i sitt uttrykk, omgitt av furutrær og fjell på alle kanter, beliggende i Baskabutskogen i Nordreisa kommune, Nord-Troms.

Kalde morgener med rim rundt senga, lite plass til alle våre bøker, mine sko, kjoler og ting og tang, fikk oss førjulsvintern 2008 til å sette i gang prosessen med å skape vårt eget drømmested i skogen. Vi kikket i et utall huskataloger, på nettsider etc., men fant ikke noe vi falt helt for, og vi bestemte oss da for å forsøke å visualisere egne idéer og tanker på papiret. Det endte opp med at vi likeså godt tegnet alt selv; fra eksteriørskisser til planskisser som snekkerne benytter seg av i byggeprosessen (dette er vi litt stolte av). Her må vi  bare skyte inn at vår entreprenør, Svein Mikalsen/ Byggmann og snekkerbas Ole Henriksen, har vært til uvurderlig hjelp og støtte; Svein har hele tiden kommet med kyndige råd, likeså han Ole, som i tillegg er kjempeflink til å "lese" uprofesjonelle planskisser/byggetegninger og i følge ham er "ingenting umulig, det kan bare ta litt lengre tid..."!

Hytta vil nok for all framtid være omgitt av skog og fjell, men nå har den begynt et nytt liv som en integrert del av Drømmehuset vårt, den er i ferd med å bli transformert til et hjem for to som dyrker hjemmelivets gleder; i omgivelser som vi nå er i ferd med å skape selv. Lyst til å være med på prosessen?

Velkommen inn...

Hjertelig hilsen
Stein og Janna

6 kommentarer:

  1. Hei kjære!
    Dette ser lovende ut. Jeg vil svært gjerne få være med på prosessen:-)

    Klem fra gubben

    SvarSlett
  2. Hei
    Ja,du får mer enn gjerne være med!

    SvarSlett
  3. Kjære Janna og Stein!

    Følger nøye med i prosjekt Drømmehuset. Er imponert over bloggen din og synes du har fått den riktig så fin. fortsett sånn,mine gode kolleger!

    klrm fra Ellinor

    SvarSlett
  4. Du e bare såå kul, Janna!:D Vi digge deg!
    Sku ikke tru at du e 50år (nokka sånt)!:D
    Men seriøst , man sku no heller tru du va 20-30åran:D Glaideg<3

    SvarSlett
  5. Hei Janna!
    Tusen takk for veldig hyggelig kommentar på bloggen min, det er så koselig med flotte tilbakemeldinger. Likte meg veldig godt her altså og spennende og følge husprosjektet.La meg tilsomfølger jeg:0)
    Mvh
    Bente

    SvarSlett
  6. Hei!!

    Fant din blogg idag, o ble så gla da jeg såg at du bor i Nordreisa. Jeg bor i Bergsfjord, med ferge fra Øksfjord o ut i havet, en sving o så är vi fremme!!

    Blir absolut o følge bloggen din!

    SvarSlett