lørdag 6. mars 2010

Nyervervelser til huset

Trykk på denne koblingen for å lese mer om interiøret i huset vårt


En fin morgen her i Baskabutskogen, sola skinner på hvite tretopper, Røyelkampen ligger badet i solskinn, og jeg skal snart pakke ut mine nyervervelser fra Marie&Edvard, en liten, intim interiørbutikk i Tromsø som yter utmerket service!  Her fører de møbler og interiørartikler i en stil jeg liker kjempegodt. Merker etc. skal jeg komme tilbake til senere.

Vi har kjøpt en fantastisk lysekrone her - som vi bestilte før jul- og som vi henta denne uka. Den skal henge ned fra en drager i stua - der det er ca 7 meter under taket. Det blir så flott! Ja, jeg vet; er litt tidlig ute, men man kan jo ikke la sjansen gå i fra seg... Og finner jeg noe jeg liker, nøler jeg som oftest ikke, uten at jeg er en impulshandler, for det hender at jeg vurderer ting både veeel og leeenge. Jeg handler dessuten ikke ofte, men når jeg gjør det; vel, jeg sier ikke mer nå.

I samme slengen kjøpte jeg et utrolig flott sengeteppe fra
Lene Bjerre som jeg har kikket på leeenge. Jeg var så heldig å få et pengebeløp i gave fra mine svigerforeldre, og disse brukte jeg da på teppet, som dessuten var på salg, satt ned med 50%, så det var et kupp!!! På kjøpet fikk jeg to tilhørende, store , myke puter. Dette sengeteppet skal være utgangspunkt for fargene på soverommet vårt, og jeg bestilte gardiner hos Marie&Edvard i et nydelig, mønstret bommullsstoff som tar opp fargen i sengeteppet. Det blir sååå fint, bare vent; jeg skal komme tilbake med bilder.

Jeg må også nevne at jeg denne dagen fikk en gave fra min snille Stein. Det er et nydelig, toetasjes stettfat som jeg har ønsket meg (leeenge!) Fatet er 75 cm høyt, og jeg tenker at det vil ta seg nyyydelig ut på vårt nye spisebord (som vi har bestilt hos en møbelsnekkerbedrift på Finnsnes, de som sannsynligvis skal lage kjøkkenet vårt også). Fatet er en del av en serie som jeg samler på....

Så dette skal jeg nå kose meg med, etterpå skal jeg sette meg ned med noe rettearbeid - engelske essays... A teacher´s work is never done!

Ha en fin dag. 

Klem fra Janna



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar