søndag 15. august 2010

Sysler i regnvær...

Regn! Ja, det er ikke akkurat et nytt fenomen jeg her snakker om, bare dette våte, kalde, sildrende-uten-stopp-fra-himmelens-åpne-sluser-fenomenet vi her nord har blitt "godt" vant til denne sommeren- og nå høsen! 

Høsten er på tur...

Men i dag har regnet nesten gått over i sludd!!! I midten av august!
Det blåste i tillegg smådjevler rund husnovene i formiddag, og jeg som hadde planlagt å gå en liten tur for å sjekke statusen til bringebærene, måtte pent holde meg inne: Jeg gadd rett og slett ikke å ta på ullongs og sydvest for en tur i et søkkvått bringebærkratt!!!

Stakkar, så pjuskete og våte!

Jeg har prøvd å stelle pent med mine blomster i krukker og kar, men en liten tur ut på vår provisoriske platting i regnværet, avslørte at nå er det like før de avgår ved døden; de er blitt pisket av vind og forsøkt druknet så mange ganger i løpet av sommeren, at nå er det nummeret før både de og jeg gir opp!

Men, men, aldri så galt at det ikke er godt for noe: Min kjære og jeg fikk da god anledning til å pusle litt i huset. 

Min kjære har lagt gulv. Her er han i konsentrert arbeid. 
Men nå er det ikke mye igjen...


Og jeg har trukket om flere stoler, så nå har jeg bare èn igjen før alle åtte er ferdige - ble fri for stifter da jeg skulle ta fatt på den siste i dag. Her ser dere de malte og omtrukne stolene, og det nye spisebordet vårt. Fin match, synes vi. 


 I morgen er det tilbake til jobb; tre planleggingsdager før elevene kommmer og et nytt skoleår starter opp igjen. Og egentlig skal det bli godt å begynne "hverdagen" igjen. Jeg sitter her og kjenner at jeg gleder meg litt; til å treffe igjen gode kollegaer og kjekke elever, og som sagt:  til å  få ting inn i vante, gode, hverdagslige rammer igjen.

Ha en fin søndagkveld/natt videre.

Mvh
Janna

2 kommentarer:

  1. Nydelig den spsisestuen din!!!! Lekker fargesetting:DDDD Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  2. Det var da et utroligt vejr, I har oppe nordpå. Og så midt i august måned. Jeg tror vist jeg var heldig, da jeg var oppe og besøge Eirin! Godt nok havde vi et par dage med regn, men det var ikke slemt. Og vi havde skam også dage med fin sol, blå himmel og ret høje temperaturer. Var sogar på stranden!
    Håber snart at I får lidt bedre vejr. Stakkels blomster!
    Men så fik I da ordnet andre ting. Man må jo se positivt på det! ;-) God dag til dig.

    SvarSlett