onsdag 21. juli 2010

Ferdig med gulvet på galleriet


I helga ble min kjære ferdig med å legge gulvet på galleriet, og Patrick gjorde seg ferdig med malingsarbeidet i stua. Det ble så fint, synes vi. 

Nå har min kjære startet å legge gulv i kjøkkenet, men kom på midtveis - i dag -at det faktisk ikke var lagt opp strøm til kjøkkenøya, så han måtte bare avslutte og kontakte elektrikeren... 
Nå håper vi bare at han ikke må ta opp altfor mange av de allerede lagte gulvbordene!!!

Vi har også fått trappa, og den er fantastisk flott; kraftig og fin, og i den helt riktige fargen!!!! Juuuhuu!! 

Trappa (fargen...) passer nydelig til fargene ellers i huset, og matcher blant annet kjøkkenøya perfekt; sjekk dette ut nedenfor; jeg har stilt opp "prøvedøra" til kjøkkenøya ved siden av en megler og en av spilene, bare for å se om fargen passa... 

Vi skal forøvrig beise bæredragerne- og søylene i samme farge som trappa - har fått beis tilsendt fra trappeleverandøren; Solli Trapp. Dette kommer til å bidra til at vi får en gjennomgående helhet i fargevalget i huset, og jeg håper - og tror - at det kommer til å bli riktig fint!

Jeg har tatt noen bilder, og måtte i samme slengen "prøvehenge" lysekrona til kjøkkenet; også den kjøpt på brukt- og antikkbutikken i Trollvik. Den er fra ca 1930-tallet mente elektrikeren vår, Frode.

Jeg vet ikke om det kommer riktig fram på bildene, men lysekrona passer også utrolig godt til fargen på veggene, og jeg tror den kommer til å ta seg fantastisk flott ut når alt det andre kommer på plass :-)

Vi er utradisjonelle i våre fargevalg, vi vet det - spesielt kanskje i disse noe minimalistiske tidene, med hvite nyanser i fokus i både interiør og eksteriør, og selv om vi synes slike hjem er nydelige, kunne vi ikke hatt det slik her hos oss.  

Men er det ikke godt at vi mennesker er forskjellige; tenk så kjedelig det hadde blitt om vi alle hadde lik smak...:-)

Ha en fin kveld videre.

Mvh
Janna 

OBS: 
Trykk på bildene for å se dem i større format. 
 
Galleriet.
Gulvet er noe støvete... Skal vaskes og få på to strøk olje!
Fra galleriet, mot sør.
Fra galleriet, ned i stua.
En trappemegler og en spile.
Samme som ovenfor, pluss "fargeprøvedør" til kjøkkenøya.
Min kjære fjerner plast fra vinduene på kjøkkenet.
Belle følger ivrig med.
Lysekrona til kjøkkenet. Ca 70 år gammel!
Jaaa, den passer sååå fint inn!!!!
Den kommer til å stå (henge!) så fint til stolene...

6 kommentarer:

  1. Oi så flott!! artig å se..
    Ha en fortsatt fin kveld:)
    -Lindus

    SvarSlett
  2. Fy flate det er/blir lekkert. Og jeg er så enig....herlig at vi har forskjellig stiler og liker forskjellige farger. For meg blir det liksom litt å følge husets alder og stil fra før. Men elsker også funkis, 50-talls og knallfargede industriinspirerte ting. Moro å kreere sitt eget hjem etter eget hjerte.

    Ha en fin fin dag.

    Randi

    SvarSlett
  3. Så flott det blir, gleder meg til å se fortsettelsen :)
    Nydelig lampe du har funnet!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  4. Herligland! Nydelig! Blir gøy å følge med på dette!:D

    SvarSlett
  5. Hei!
    Spennende blogg til stor inspirasjon!
    Utrolig fin interiørbeis dere har brukt på veggene. Hva farge/leverandør er dette?

    SvarSlett