mandag 4. oktober 2010

Indisk mat på menyen

Kylling korma er en indisk curryrett som virkelig appellerer til 
smaksløkene her i huset, og som er en liten favoritt hos både unge og
gamle! Retten er i utgangspunktet ganske mild, og passer derfor for 
hele familien;  man kan bare justere krydderne etter smak og behag.
Foto: Janna

På lørdagskvelden serverte jeg min kjære denne retten - 
han hadde uttrykt et ønske om det - 
og som den snille og pliktoppfyllende husmoren jeg jo også er, 
oppfylte jeg gjerne min kjæres ønske,
og vi koste oss med kylling korma og godt øl.

For siden yoghurt er en viktig ingrediens i kylling korma - 
og en ikke særlig vinvennlig en -
skaper det en utfordring hvis man ønsker vinfølge til retten.
Derfor drikker vi ikke vin, men derimot øl til kylling korma. 
Og vi liker veldig godt et belgisk øl som er lys som en 
pilsner, men med en fantastisk smaksfylde. 
Det er frukig, friskt og med et praktfullt skum. 
Ølet heter  
Duvel Nr. 20609 , og koster ca kr. 45 for 33 cl. Det finnes i de fleste polutsalg.

Håper dette var til litt inspirasjon, for det er en enkel og grei rett 
til både hverdags og litt festligere... hverdager!


Mvh 
Janna

5 kommentarer:

  1. Nam...det så kjempegodt ut:)) Kyllingfilet i ymse varianter er knallgodt!! Laget kyllingsuppe sist helg etter tips fra en annen bloggdame....trodde ikke jeg skulle klare og stoppe....
    Ha en fin kveld i skogen, klem fra meg i kuling:)

    SvarSlett
  2. Der kom kyllingretten, og den ser direkte herlig god ut! Den må prøves, i kveld ble det bare kylling i wok;)
    Kos deg og ny uka, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Indisk mat er nydelig! Takk for god oppskrift. I går spiste jeg Lam Korma på en god indisk restaurant her i nærheten. Ummmm! ;-)
    Godt å se deg igjen!

    Alt godt fra Eirin

    SvarSlett
  4. Hei Janna! Det er litt takket være deg jeg vil ha beis! Ser jo hvor flott det blir hos dere! Og ja, jeg ser den med jula...er jo et julemenneske de luxe;0) Litt misunnelig på dere som får julepyntet i år! Hvis jeg er heldig, kan jeg kanskje pynte et halvferdig kjøkken...

    Fortsatt god kveld til deg også! Mette

    SvarSlett
  5. Janna, tak for din seneste kommentar på min blog. Dine ord berørte mig dybt og jeg er helt enig! Jeg fik stor lyst til at sidde sammen med dig og snakke. Der er vist mange ting, vi to kunne være kloge om sammen og ... mange spørgsmål, vi kunne stille! :)
    Jeg er ked af at høre om din kollega. Livet tager nogle til tider uforståelige drejninger. Jeg ved ikke, om den slags nogensinde kommer til at give mening. Ikke andet end at konstatere: Lev mens du gør det!

    Janna, ha' en dejlig weekend. Stor klem.

    SvarSlett