fredag 24. desember 2010

God jul!

Jeg la meg klokken halv seks i dag tidlig, etter å ha sittet og kost meg i et julepyntet, nyvasket og nytt hus. Jeg så på snøen som dalte sakte ned utenfor blanke, nattsvarte ruter, og jeg fant igjen roen og freden som har vært fraværende en stund nå, og jeg kjente en stor og dyp glede over at vi nå - endelig - kunne puste ut og bare kose oss. Vel er ikke alle ting her i Huset i skogen på plass ennå, men det er småting, og det kommer - forhåpentligvis - dager etter dette, hvor vi får nok av tid til å gjøre den siste finishen, og ikke minst tid til å kose oss med det mens vi gjør det, og ikke bare jage avgårde for å bli ferdig til jul...
Men nå er endelig dagen her som "alle" venter på; og mens jeg gleder meg over å våkne opp til en dag som jeg har ventet leeeenge på, vet jeg samtidig at dette er en dag som ikke er like "god" for alle; det er mange som av forskjellige grunner opplever julaften som en meget vanskelig dag å komme igjennom. Jeg velger likevel å ikke fokusere på dette i dag, jeg vil bare si at jeg tenker på dem som sliter, i ydmyk takknemlighet og bevissthet over hvor utrolig heldig jeg er som kan feire en tradisjonell jul sammen med dem jeg er glad i, med julegaver, julemat og lys og varme. 

Svigermor etterlyste forøvrig oversiktsbilder av kjøkkenet, så her kommer en liten kavalkade over et nattstille hus, et kjøkken som er litt pyntet - ikke helt ferdig ennå, og så benytter jeg anledningen til å ønske dere alle en riktig god julaften.
Stor juleklemfra meg
Janna

7 kommentarer:

  1. Helt fantastisk flott !!!!

    Ha en riktig God Jul !
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Hei,

    Så fantastisk flott og stemningsfullt! Så enig, så enig med deg ja, vi skal være ydmyk glad som har våre rundt oss og kan nyte julefreden. Gleder meg til å følge bloggen din videre i 2011, og ønsker deg en fin fin jul.

    Hilde B.

    SvarSlett
  3. God jul til deg og dine også:)

    Juleklem Ea

    SvarSlett
  4. Julestemingen er til å ta og føle på! Ønsker dere alle en riktig God Jul og stiller meg bak din ydmykhet over gleden å kunne feire jul sammen med nære og kjære.

    Juleklem fra Tone

    SvarSlett
  5. Igjen flotte bilder. Her slapper vi også av i en nyvasket og nyryddet hus.

    På bildet nr 3 fra toppen er et kakefat i 3 etasjer. En kollega er på vill jakt etter et slikt. Vi fikk vårt for 5 år siden. Har du kjøpt ditt nylig?

    Hilsen Åshild

    SvarSlett
  6. Huset er ditt er bare skjønt. Herlige farger, deilig og romslig!! Så godt for deg!! Ha en fin jul videre!

    SvarSlett
  7. så lekkert.:-) virkelig...herlige bilder.:-) fortsatt god jul .:-)

    SvarSlett