mandag 22. september 2014

Gleden i de små ting

Jeg har for lenge siden forstått at gleden i livet handler om å være tilstede i øyeblikket, uansett hva jeg gjør, eller hvem jeg er sammen med, for fred og glede eksisterer i dette øyeblikket - ikke i fortiden eller fremtiden.

Derfor er det første snøfallet om høsten er ikke bare en årlig, dagligdags hendelse, det er en magisk begivenhet. Jeg gikk til sengs i går, en regnfull, mørk høstkveld, og våknet opp i en ganske
annerledes verden. Og hvis ikke dette er fortryllelse, hva er da det?


Snøen forsvinner nok i løpet av kort tid, den pleier som regel å gjøre det, men enn så lenge gleder jeg meg over de vakre stillebenene snøen skaper, og ser frem til en ny, frisk
 årstid. 

Med vennlig hilsen
Janna

7 kommentarer:

  1. Ja visst er det vakkert ! Men i tidlegaste laget synest eg..
    Ein ting er sikkert, me må glede oss over dagane.

    Fin mandag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Jo da vakkert, men alt for tidlig.
    Surrer fortsatt ute i shorts og kortarma-genser, luker i hagen,
    Varmt i sola, men merker et kjølig drag om natta.
    Har mye ute enda, så er jo litt på tå hev angående når nattefrosten kommer.
    Ønsker deg ein fin høst.

    SvarSlett
  3. Det er så stille og nesten litt magisk når den første snøen legger seg så lett over landskapet, men det var veldig tidlig i år da... Jeg så at metereologen på NRK i kveld sa den skulle forsvinne igjen.

    SvarSlett
  4. kære janna
    det er pudsigt, for jeg føler tit, som det jo er, at nettet og det at blogge, gør afstande mindre mellem mennesker. men da du sendte dette indlæg, tænkte jeg: janna bor langt, langt borte! og det gør du jo også! men her, i danmark for et par dage siden, gik mennesker rundt i shorts. så kontrasten var stor til det vejr, du bor i, lige nu.
    men hvor er det smukt og magisk. og jeg deler din glæde!
    og der hvor du bor, i det paradis af en natur og jeres dejlige, dejlige hus - jeg tror, lykken bor der også!
    alle gode ønsker og varme klem til dig fra laila

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Hvad er mere nærværende end at se sneen falde fra himlen Janna. Stille og blødt daler den og lægger sig til rette. Af observere dette er definitionen på totalt nærvær.
    God dag i det dejlige Norge.

    SvarSlett